M'he adonat que no he fet referència a la meva participació en una sessió setmanal d'Atenció Primerenca. Concretament, amb un nen de dos anys i mig diagnosticat amb la Síndrome X-Fràgil i trets autistes. Per això en la columna Interessants us vaig posar la síndrome X-Fràgil. Aquesta síndrome es presenta per una alteració, una causa genètica en el cromosoma X. És un trastorn hereditari que ocasiona en la majoria dels casos retard mental.
Aquest nen és atès des de principi de curs per Atenció Primerenca, ja que des de l'escoleta ja varen veure que tenia un retard important en el llenguatge i a nivell general.
Les sessions es realitzen juntament amb la mare o el pare (preferentment és la mare qui participa). La seva actitud és molt positiva i participativa, la qual cosa és molt important i un bon referent pel nen.
Els objectius que s'han proposat treballar són els següents:
-Potenciació del llenguatge i comprensió. Els sons que emet són: "ti", que no sabem si és per a dir "sí" o "aquí", no ho diferencia.
-Augmentar el contacte ocular. Li costa molt mantenir-lo.
-Augmentar l'atenció.
-Treballar la motricitat, mitjançant fer torres fins a quatre cubs, fer un tren amb cubs.
-Obrir i tancar recipients.
-Fer encaixables (es veu que a l'hora d'encaixar una peça la seva mirada està en un altre banda, mentre que la mà intenta encaixar-la de qualsevol manera, sense precisió).
-Imitar el traç. El que presenta és molt insegur i li costa.
-Afiançar la pinça.
Aquesta sessió m'ajuda a conèixer més aprop la primera atenció que reben aquests nens i el treball que es realitza amb ells i les famílies (tan important quan els pares estan implicats per bé seu i del nen o nena).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada