dimarts, 23 d’octubre del 2012

1ª FASE

ORGANITZACIÓ I TEMPORALITZACIÓ DE LA TASCA
En aquesta primera fase el que he treballat ha estat la recerca de informació del centre, els serveis que ofereix, els professionals que hi intervenen i els possibles alumnes amb els qui treballar.
En un primer moment, varem decidir la tutora i jo treballar en dos alumnes (de 9 i 5 anys). Vaig anar a fer una primera observació a l'aula del nen de 9 anys per a conèixer qui era, com treballava... La impressió va ser molt bona i ja em vaig començar a engrescar en la feina. Però... de cop i volta les coses varen canviar, per les dificultats que varen sorgir amb un altre professional que treballa amb aquest nen, concretament en el tema del llenguatge. Va ser molt dur veure que la meva pràctica per a ell era més una intromissió que un aprenentatge. Així què, de seguida la tutora ho va tenir en compte i varem decidir canviar de nen.
Això va passar el meu primer dia de pràctiques i la veritat em va costar però a la vegada vaig aprendre que no tots els professionals (per desgràcia) estem disposats a col·laborar. El que sí em va ajudar varen ser totes les paraules de suport que vaig rebre, primerament per part de la tutora i altres professionals " No et preocupis, sempre té el mateix problema", "No es porta bé quasi en ningú"... Això em va fer veure que no era un tema personal cap a la meva persona sinó que més bé era una cosa general.
A partir d'aquí, em varen oferir un altre cas d'un nen de 9 anys que té caracteristiques autistes i ara per ara disfruto i penso que he guanyat amb aquest nou cas (és un altre professional que li treballa el tema del llenguatge i això em farà la feina més fàcil).
Podem aprendre que tota dificultat ens fa superar-nos i que aprenem dels erros comesos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada