El cas d'en Micky fins el curs passat realitzava l'escolarització combinada entre un CP (3 dies) i el centre d'Educació Especial (2 dies setmanals). A final del curs passar després d'una valoració de l'equip psicopedagògic es va decidir dur a terme tota l'escolarització en el centre d'Educació Especial. Amb el consentiment de la família, així es va fer.
Té 9 anys i el diagnòstic d'en Micky és: Esclerosi tuberosa, Retard maduratiu amb característiques o trets autistes. Especialment presenta dificultats en:
-Interacció amb els altres (especialment amb els iguals).
-Dificultat en el llenguatge (no se l'entén amb claretat).
-Mantén poc contacte visual i pòca atenció.
-Moviments repetitius i estereotipats.
Aquestes característiques expressades anteriorment són pròpies de nens autistes, després, al llarg de la nostra intervenció anirem esbrinant cada una d'elles i altres que es puguin presentar.
Tot i això hem de dir que en Micky és un nen alegre, presenta moments on expressa la seva afectivitat. La música i les noves teconologies són una eina molt útil per a treballar amb ell, ja que li encanta cantar, tocar instruments i treballar amb l'ordinador. Nosaltres, ens servirem d'aquestes eines per a dur a terme el nostre projecte (les TIC i la música).
Aquests dies estic anant a l'aula per a observar l'actitud que presenta i començar a fer una Avaluació Psicopedagògica, on recollim les dades més interessants per anar completant el seu expedient i tenir una informació molt més minuciosa i precisa que ens ajudarà a poder establir unes pautes de conducta i de feina a nivell d'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada