El treball amb els diferents professionals que intervenen en un procés d'ensenyament-aprenentatge, no sempre és fàcil i jo he tingut l'experiència de provar-ho.
Com a psicopedagoga la intervenció es fa més difícil si no trobes el recolzament dels professionals que també interactúen i intervenen amb l'alumne en concret.
Per exemple, ha passat amb la tutora d'un dels dos casos tractats, concretament, d'en Micky. La seva visió sempre negativa i amb poca iniciativa ni ganes de millora... complica la intervenció. Frases com "no anirà bé", "això no ho farà"... són un impediment per a dur a terme l'actuació.
L'orientadora envers aquesta actitud, va proposar treure en Micky alguna sessió per a treballar-li alguna habilitat i treure més informació per a conèixer-lo millor (en aquest cas, personalment no hi estic d'acord, perquè com ja vaig comentar en el blog, el nen necessita sentir-se integrat dins l'aula, necessita la feina de l'aula i no... estar fora). Per altra banda, entenc la situació de l'orientadora i la respeto.
Un altre professional amb la qual no he pogut treballar ha estat amb una de les logopedes, ja que la seva actitud ha estat des del principi "no interferir en la seva feina", tot i que penso, que la nostra feina ha de ser col·lectiva, interdisciplinar i sempre des d'un treball cooperatiu entre tots els professionals. Si això no existeix... la feina es complica i penso que el que surt més perjudicat sempre és l'alumne i això no ho tenim del tot clar.
Totes aquestes dificultats m'han fet adonar-me'n de la importància del treball en equip i de valorar el treball de cada professional. Cada un des de la seva perspectiva o àmbit de treball però necessari per a obtenir el ventall més ampli possible, que ens ajudi a buscar la millor resposta, depenent de cada cas i circumstàncies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada