L'objectiu principal d'aquest període de pràctiques era esbrinar si les noves tecnologies son o no un mitjà de comunicació pels nens i nenes autistes. Per arribar a l'objectiu hem hagut de conèixer una serie d'aspectes importants:
-Informació sobre l'austisme. He de dir, que personalment, no tenia cap experiència amb aquest tipus d'alumnat i per tant, m'he tingut que informar i "empapar" d'aquesta síndrome.
-Conèixer els trets més característics d'aquest tipus d'alumnat, i els podem resumir en tres:
1-Alteracions qualitatives en la interacció social.
2-Alteracions qualitatives en el llenguatge.
3-Moviments repetitius i estereotipats.
-Revisar els informes d'alumnes del curs anterior per a fer-me una idea a nivell general del nen o nena.
-Passar l'avaluació psicopedagògica a un d'ells per a actualitzar les dades i poder decidir juntament amb la tutora de pràctiques (orientadora del centre) i la tutora d'aula una serie de pautes d'intervenció.
-Coordinació amb la tutora de pràctiques per a valorar la intervenció.
-Coordinació amb les famílies per a fer el seguiment del nen.
-Coordinació amb altres professionals que intervenen: psiquiatra, psicòlegs d'Atenció Primerenca, mestres d'educació especial, PT, mestres de suport... tots aportaven informacions interessants i necessàries per a realitzar el treball de pràctiques.
En aquest sentit, he de dir que el treball realitzat ha estat molt fructífer. M'ha enriquit molt i em sento amb ganes de seguir investigant... a veure què passa!!!
Pel que fa a l'objectiu... les noves tecnologies sí són un mitjà de comunicació pels autistes. He d'aclarir que, principalment pel Micky ho és i en Marc ens ha faltat temps per a esbrinar-ho més. És un mitjà... i per tant, un recurs més, una ajuda o com es vulgui entendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada