dimarts, 20 de novembre del 2012

S'HA DE TREBALLAR FORA DE L'AULA?

Un parell de vegades he tret fora de l'aula en Micky per a treballar i realment ha aprofitat el temps... però la pregunta que se'm planteja és: s'ha de treballar fora de l'aula? és el més adequat?. Per una banda, penso que és una manera d'aprofitar el temps per a realitzar algunes activitats funcionals. Però per l'altra, penso també que la integració s'ha de realitzar dins l'aula, amb la resta dels companys. Quin sentit té que el nen treballi fora de l'aula si després no sap estar ni treballar dins l'aula amb la resta de companys????
El grup d'en Micky consta de quatre alumnes, tenint en compte que un d'ells fa escolarització combinada amb el centre ordinari (tres dies al centre ordinari i dos al centre específic), per tant, tres dies a la setmana són tres alumnes a l'aula.
La majoria de tutors/eres prefereixen que surtin a fora per treballar. En part ho puc entendre, però penso realment que la feina s'ha de realitzar dins la classe amb la tutora i la resta de companys. Una feina de vegades complexa però que el beneficiari és el nen.

1 comentari:

  1. Cati, m'agrada la reflexió que has fet perquè si em poso en el teu lloc la veritat és que se'm fa una mica difícil trobar una bona resposta.
    El curs passat vaig tenir una nena autista a l'aula, però no venia sempre. Hi havia dies que anava al centre específic. Ella tenia una vetlladora qui li modificava les activitats segons convenia. Sí que és veritat que a vegades interrompia la classe pels crits que feia, però de seguida tornava a la calma. No se quin grau d'autisme té el Micky ni si pot provocar algun problema en el funcionament de l'aula, però jo votaria per fer sempre tot dins l'aula. És cert que si hi ha algun dia que el Micky està més inquiet i ha de sortir fora la classe, s'ha de fer, però això es fa amb qualsevol alumne, tingui necessitats especials o no.
    Evidentment cada nen és un món i és difícil generalitzar.

    ResponElimina